Opis szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone z wykorzystaniem trzech form pracy z uczestnikami, tj.: pracy warsztatowej, dyskusji moderowanej i wykładu.
W trakcie zajęć uczestnicy szkolenia będą mogli zobaczyć, że prowadzenie WTZ w oparciu o arteterapię i terapię zajęciową związaną ze sztuką przynosi dużo mniej korzyści niż działania nastawione na rozwój umiejętności społecznych. Zaproponowane zostaną działania będące przeciwwagą dla „pracowni artystycznych”, rozwijające umiejętności i ułatwiające relacje społeczne. Powyższe, oprócz waloru rozwojowego dla uczestników warsztatu, są również antidotum na wypalenie zawodowe kadr.
Program szkolenia
Dzień 1.
1. Mechanizmy blokujące rozwój osób z niepełnosprawnościami.
2. Wtórne upośledzanie.
3. Za co ja (instruktor) jestem odpowiedzialny – a za co nie.
4. Odczarowanie lęków związanych z wchodzeniem w nowe doświadczenia uczestników warsztatów.
5. Doskonale wymyślone i genialnie przeprowadzone „zajęcia artystyczne” mogą niewiele wnosić w rozwój umiejętności społecznych uczestników warsztatu.
Dzień 2.
1. Czym są umiejętności społeczne (mylnie rozumiane jako umiejętności samoobsługowe czy zrobienia sobie herbaty)?
2. Zwrócenie uwagi, że rozwój tych umiejętności zaczyna się od wysłuchania potrzeb (nie kadry, rodziny, a samych osób
z niepełnosprawnością).
3. Aktywności rozwojowe odległe od funkcjonowania tradycyjnej pracowni.
4. Odczarowanie lęków związanych z otwarciem się na społeczność lokalną.
Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak
Kogo możesz spotkać?
ŁUKASZ PISARSKI