Akademia Lidera Centrum Integracji Społecznej

Opis szkolenia

Szkolenie ma charakter pracy warsztatowej, wymiany doświadczeń i doświadczeń praktyków PZS.
Celem jest podniesienie kompetencji w zakresie formalnych aspektów prowadzenia CIS poprzez edukację i wymianę doświadczeń praktyków.

 


Program szkolenia

Formalne aspekty zarządzania CIS

BLOK I

1 Prawne aspekty funkcjonowania Centrum Integracji Społecznej (analiza ustaw).
2. Status CIS / nadawanie i przedłużanie statusu, wprowadzanie zmian.
3. Sprawozdawczość w Centrach Integracji Społecznej.

BLOK II
1. Indywidualny Program Zatrudnienia Socjalnego – jako podstawa pracy.
2. Wniosek o skierowanie uczestnika do CIS (dokumenty potwierdzające ustawowe przesłanki).
3. Dokumentacja wewnętrzna CIS (analiza dokumentów).

Źródła finansowania CIS

BLOK III
1. Ile? Na co? I skąd? – budżet Centrum Integracji Społecznej.
2. Samofinansowanie CIS – fakt czy mit? Własna działalność wytwórcza a finansowanie CIS.
3. CSR – jak go wykorzystać? – czyli słów kilka o sponsorach i darczyńcach.

BLOK IV
1. Środki lokalne w finansowaniu CIS – lokalne projekty, granty, środki alkoholowe.
2. Środki regionalne – analiza możliwości pozyskiwania finansowania z Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego.
3. Środki unijne jako źródło finansowania działań CIS

Czas: 3 dni (32 godziny)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


 

Do góry