Agresja i autoagresja u osób ze spektrum i wyzwaniami rozwojowymi – zrozumienie i wsparcie

Opis szkolenia

Celem tego szkolenia jest dostarczenie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do zrozumienia oraz efektywnego wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną, które wykazują zachowanie agresywne i autoagresywne. Skoncentrujemy się na budowaniu relacji opartych na szacunku, zrozumieniu przyczyn takiego zachowania oraz rozwijaniu umiejętności samoregulacji.


Program szkolenia

 Dzień 1.

1. Zrozumienie przyczyn zachowania agresywnego i autoagresywnego.
a. Znaczenie podejścia opartego na szacunku i szukaniu przyczyn
b. Trudne zachowania jako źródło informacji o niezaspokojonych potrzebach
c. Wyzwania sensoryczne a agresja i autoagresja
d. Agresja i autoagresja jako sposób komunikacji i jak go zastąpić

2. Empatyczne podejście do agresji.
a. Znaczenie empatii w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
b. Znaczenie podmiotowego traktowania osoby w sytuacjach konfliktowych

3. Samoregulacja i koregulacja
a. Budowanie umiejętności samoregulacji u osób z niepełnosprawnością intelektualną i jak ma się do tego zachowanie auto/agresywne
b. Tworzenie przestrzeni wspierającej samoregulację
c. Rola koregulacji w procesie wsparcia
d. Ćwiczenia praktyczne związane z rozwijaniem umiejętności regulacji emocji

Dzień 2.

1. Znaczenie samoopieki dla profesjonalistów pracujących z osobami przejawiającymi zachowanie agresywne i autoagresywne.
a. Skoncentrowane podejście do dbania o własne zdrowie psychiczne i fizyczne
b. Narzędzia radzenia sobie ze stresem w kontekście pracy z osobami o agresywnym zachowaniu
c. Wsparcie społeczne i samoświadomość jako kluczowe elementy samoopieki

2. Rola rodziny i innych specjalistów w wspieraniu osób z niepełnosprawnością w radzeniu sobie z agresją i autoagresją.
a. Współpraca z rodziną jako podstawa wsparcia
b. Tworzenie zespołów spierających osobę z niepełnosprawnością i spójnych strategii wsparcia
c. Tworzenie mostów komunikacyjnych między różnymi środowiskami życiowymi osoby
3. Aspekty etyczne pracy z osobami przejawiającymi zachowania agresywne i autoagresywne.

4. Warsztat i praktyka.
a. Praktyczne ćwiczenia i symulacje
b. Dzielenie się doświadczeniami i poszukiwanie indywidualnych rozwiązań
c. Tworzenie indywidualnych planów wsparcia

Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


Kogo możesz spotkać?

MAŁGORZATA MICHALUK

Pedagożka specjalna, oligofrenopedagożka, terapeutka metody Growth Through Play System, trenerka, coachka. Ukończyła studia magisterskie na kierunku terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna oraz studia podyplomowe na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także studia podyplomowe na kierunku life coaching. Absolwentka kursu trenera umiejętności psychospołecznych. Terapeutka metody Growth Through Play System – terapii osób z autyzmem w nurcie niedyrektywnym/rozwojowym. Absolwentka kursu instruktorskiego „Trauma wojenna, PTSD i budowanie odporności psychicznej”.

Zdjęcie przedstawia Kobietę z ciemnoczerwonymi, falowanymi włosami, ubrana w czerwoną, kwiecistą bluzkę. Siedzi na drewnianym krześle, patrzy w stronę obiektywu z uśmiechem. Ma na sobie niebieską biżuterię i jasne tło za sobą.
EWA MAZUREK

Jestem Ewa Mazurek, ekspertka z bogatym doświadczeniem i wykształceniem w dziedzinach coachingu, pedagogiki (specjalnej i resocjalizacyjnej), psychotraumatologii, terapii pedagogicznej, mediacji, doradztwa zawodowego i pracy socjalnej. Absolwentka Studium Pomocy Psychologicznej w Instytucie Psychologii Zdrowia oraz programu Socjoterapii PARPA.
Moje doświadczenie obejmuje pracę na Oddziale Psychiatrycznym i Leczenia Zaburzeń Nerwicowych oraz w Poradni Terapii Uzależnień i Współuzależnienia, gdzie prowadziłam zajęcia z terapii zajęciowej i Terapii Ujęcia Systemowego (TUS), a także terapię indywidualną. W Środowiskowym Domu Samopomocy pracowałam jako pedagog z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Współpracowałam także z Fundacją Aktywności Zawodowej oraz Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym Ergo Hestia, skupiając się na aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami
Jako certyfikowany trener, specjalizuję się w zintegrowanych metodach pracy, koncentrując się na rozwoju osobistym, przezwyciężaniu trudności życiowych i osiąganiu celów zawodowych. Moje podejście charakteryzuje autentyczność, empatia i wyrozumiałość, co przekłada się na inspirację innych do pozytywnych zmian. Jestem zaangażowana w ciągłe poszerzanie wiedzy i umiejętności, by efektywnie wspierać moich klientów.
Do góry