Akademia Lidera Centrum Integracji Społecznej

Opis szkolenia

Szkolenie ma charakter pracy warsztatowej, wymiany doświadczeń i doświadczeń praktyków PZS.
Celem jest podniesienie kompetencji w zakresie formalnych aspektów prowadzenia CIS poprzez edukację i wymianę doświadczeń praktyków.

 


Program szkolenia

Formalne aspekty zarządzania CIS

BLOK I

1 Prawne aspekty funkcjonowania Centrum Integracji Społecznej (analiza ustaw).
2. Status CIS / nadawanie i przedłużanie statusu, wprowadzanie zmian.
3. Sprawozdawczość w Centrach Integracji Społecznej.

BLOK II
1. Indywidualny Program Zatrudnienia Socjalnego – jako podstawa pracy.
2. Wniosek o skierowanie uczestnika do CIS (dokumenty potwierdzające ustawowe przesłanki).
3. Dokumentacja wewnętrzna CIS (analiza dokumentów).

Źródła finansowania CIS

BLOK III
1. Ile? Na co? I skąd? – budżet Centrum Integracji Społecznej.
2. Samofinansowanie CIS – fakt czy mit? Własna działalność wytwórcza a finansowanie CIS.
3. CSR – jak go wykorzystać? – czyli słów kilka o sponsorach i darczyńcach.

BLOK IV
1. Środki lokalne w finansowaniu CIS – lokalne projekty, granty, środki alkoholowe.
2. Środki regionalne – analiza możliwości pozyskiwania finansowania z Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego.
3. Środki unijne jako źródło finansowania działań CIS

Sieciowanie Podmiotów Zatrudnienia Socjalnego

BLOK V
1. Partnerstwo międzysektorowe – korzyści i ryzyka.
2. Partnerstwa formalne i nieformalne i inne lokalne struktury współpracy.

BLOK VI
1. Sieć kontaktów – mapowanie.
2. Promocja i branding Podmiotów Zatrudnienia Socjalnego.
3. Used me – czyli jak dawać się wykorzystywać.

Zarządzanie zasobami ludzkimi w Podmiotach Zatrudnienia Socjalnego

BLOK VII
1. Kadra CIS (wytyczne ustawowe, realne potrzeby a rynek pracy).
2. Proces rekrutacji i selekcji kandydata.
3. Zarządzanie na co dzień (podział obowiązków, delegowanie, zasady pracy).

 

BLOK VIII
1. Motywowanie zespołu (środki przymusu vs. środki zachęty – metody, techniki i narzędzia do skutecznego motywowania zespołu).
2. Ocenianie i informacja zwrotna.
3. Zarządzanie różnorodnością w zespole (zarządzanie w zespole różnorodnym pod względem wieku/wykształcenia/kwalifikacji/ kompetencji)

 

Czas: 48 godzin
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


 

Do góry