Opis szkolenia
Szkolenie będzie prowadzone w formule warsztatowo-dyskusyjnej z elementami wykładu. Uczestnicy w sposób wielowymiarowy przyjrzą się mechanizmom wpływającym na tworzenie relacji w grupie, jak również poznają bliżej teorie związane z rozwiązywaniem konfliktów. Będą mieli okazję przyjrzeć się własnym relacjom, oczekiwaniom wobec współpracowników, jak i przeanalizować swój język komunikacji. Uczestnicy zapoznają się z praktycznym wykorzystaniem języka bez przemocy poprzez liczne ćwiczenia. Poruszone zostaną również sprawy dotyczące konstruktywnego wykorzystania istniejących konfliktów oraz ich rozwiązywania. Na zakończenie każdy uczestnik stworzy na własny użytek plan działań wdrożeniowych, dotyczących jego roli w grupie i komunikowania się, jak również zostanie wytworzony wspólny model pozytywnej współpracy.
Program szkolenia
Dzień 1.
I blok – Wprowadzenie do tematyki relacji w grupie:
1. Rodzaj relacji występujących w grupie.
2. Czynniki wpływające na zmiany relacji w grupie pracowniczej.
3. Różnorodne role w zespole – poznanie roli zespołowej każdego uczestnika.
4. Nasze wartości – czym są wartości dla zespołu i dlaczego mają ogromne znaczenie dla budowania relacji?
5. Wpływ sytuacji pandemicznej na relacje w grupie.
II blok – Warunki dobrej współpracy, czyli kiedy relacje budować najłatwiej:
1. Etapy rozwoju relacji w grupach według różnych koncepcji.
2. Kluczowe kroki budowy zespołu oparte na relacjach.
3. Zakłócenia współpracy w grupie – jak je rozpoznać i niwelować?
4. Budowanie zaufania w grupie jako podstawa dobrej relacji w grupie.
Dzień 2.
I blok – Czy to możliwe, aby konflikt budował relacje?
1. Rozpoznawanie i reakcja na sytuacje konfliktowe.
2. 5 rodzajów konfliktów w pracy.
3. Od konfliktu do dylematu.
4. Konstruktywne rozwiązywanie konfliktu.
5. Komunikacja bez przemocy – teoria czy rzeczywistość?
II blok – Indywidualny plan działań wdrożeniowych:
1. Tworzenie własnego planu działań wdrożeniowych i ich prezentacja.
2. Wypracowanie wspólnego modelu współpracy w grupie.
3. Podsumowanie dotychczasowych działań, omówionych zagadnień, czas na pytania i odpowiedzi.
Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak
Kogo możesz spotkać?
MAŁGORZATA MICHALUK
Pedagożka specjalna, oligofrenopedagożka, terapeutka metody Growth Through Play System, trenerka, coachka. Ukończyła studia magisterskie na kierunku terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna oraz studia podyplomowe na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także studia podyplomowe na kierunku life coaching. Absolwentka kursu trenera umiejętności psychospołecznych. Terapeutka metody Growth Through Play System – terapii osób z autyzmem w nurcie niedyrektywnym/rozwojowym. Absolwentka kursu instruktorskiego „Trauma wojenna, PTSD i budowanie odporności psychicznej”.
MAŁGORZATA LIPIŃSKA
Małgorzata Lipińska-Dawid – z wykształcenia i zamiłowania – psycholog. Ukończyła Stosowaną Psychologię Społeczną na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Absolwentka podyplomowych studiów Job-coaching: doradztwo zawodowe i edukacyjne, coaching kariery oraz psychotraumatologii. Uzyskała certyfikat ASTH i VCC w zakresie coachingu. Ciekawość drugiego człowieka towarzyszyła jej od zawsze. Doceniana za wrodzoną empatię, autentyczność i szukanie rozwiązań. Wierzy, że możemy znacznie więcej niż nam się wydaje, stąd pomaga w odkryciu swojego potencjału zarówno na sesjach indywidualnych, jak i na sali szkoleniowej, a w drugim człowieku dostrzega niepowtarzalność i wyjątkowość. Ma ponad 6-letnie doświadczenie z zakresu aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych jako doradca zawodowy, pośrednik pracy i coach. Przeprowadziła ponad 500 h szkoleń w tym zakresie. Specjalizuje się szczególnie w temacie szeroko pojętej komunikacji, budowaniu dobrych relacji i odkrywaniu własnego potencjału, a także profilaktyki wypalenia zawodowego czy budowaniu granic. Jako psycholog i psychotraumatolog wspiera osoby w trudnościach życiowych i prowadzi również od ponad 6 lat indywidualne sesje wsparcia psychologicznego we współpracy zarówno z sektorem publicznym. jak również organizacjami samorządowymi. Z Instytutem Aktywności Zawodowej współpracuje od 2022 roku. Prywatnie kociara, miłośniczka podróży, ciepłej kawy i koloru różowego.
AGNIESZKA JAKSA