Trening umiejętności społecznych, warsztat kompetencji społeczno-personalno-społecznych

Opis szkolenia

Szkolenie przygotowuje wychowawców do prowadzenia zajęć z elementami treningu umiejętności społecznych. W zakresie szkolenia znajduje się:
Trening umiejętności społecznych (TUS) jako forma pracy z grupą, nakierowana na naukę efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego.
Warsztat umiejętności społecznych – są to opracowane bloki zajęć tematycznych dostosowane do potrzeb uczestników WTZ.
Szkolenie składa się z części teoretycznej – podstawy teoretyczne i zalecenia praktyczne, jak tworzyć i prowadzić zajęcia w oparciu o założenia TUS, podstawy warsztatu umiejętności społecznych w oparciu o potrzeby kompetencyjne uczestników WTZ, podstawy pracy z grupą; oraz z części praktycznej opartej na przykładowych scenariuszach zajęć rozwijających umiejętności społeczne.

 


Program szkolenia

1. Jakie są role osoby w grupie, dynamika grupy, fazy rozwoju grupy?

2. Jaka jest rola wychowawcy w trakcie trwania treningu?
• Czym się różni trening od warsztatu?
• Jak nauczyć kompetencji personalnych i społecznych uczestników WTZ?

3. Narzędzia, techniki i metody pracy z grupą.

4. Różnorodność ról grupowych – dostrzeganie potrzeb rozwojowych uczniów.

5. Kształtowanie wśród uczestników podstawowych umiejętności społecznych, tj.: komunikacyjnych, radzenia sobie z uczuciami, alternatywnych wobec agresji, radzenia sobie ze stresem.

6. Wzorcowe ćwiczenia i karty pracy oraz narzędzia diagnozujące sytuację życiową i emocjonalną.

7. Narzędzia, które pomagają skuteczniej dotrzeć do potrzeb osób z deficytami w obszarze emocjonalno-społecznym.

8. Współpraca z rodzicami/opiekunami w procesie rozwoju umiejętności nabytych podczas TUS.

9. Modelowe rozwiązania TUS w szeroko pojętym środowisku rodzinnym oraz w pracy z osobami przeżywającymi różne trudności.

Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


Kogo możesz spotkać?

MAŁGORZATA MICHALUK

Pedagożka specjalna, oligofrenopedagożka, terapeutka metody Growth Through Play System, trenerka, coachka. Ukończyła studia magisterskie na kierunku terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna oraz studia podyplomowe na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także studia podyplomowe na kierunku life coaching. Absolwentka kursu trenera umiejętności psychospołecznych. Terapeutka metody Growth Through Play System – terapii osób z autyzmem w nurcie niedyrektywnym/rozwojowym. Absolwentka kursu instruktorskiego „Trauma wojenna, PTSD i budowanie odporności psychicznej”.
Do góry