Opis szkolenia
To 4-dniowy proces, który jest zespołowym doświadczeniem dążącym do autorefleksji indywidualnej i grupowej. Jest narzędziem wsparcia, rozwoju, doskonalenia kompetencji i poszukiwaniem nieszablonowego rozwiązywania problemów zawodowych. Pomaga osiągać lepsze efekty pracy i realnie spojrzeć na działania. Spotkania ukierunkowane są na praktykę. Trener poprzez dialog, obustronne doświadczenia i niekonwencjonalne sposoby pracy, pozwala na rozwojowy ogląd konkretnych sytuacji i wspólne z nim szukanie rozwiązań. Mentor dzieli się wiedzą, doświadczeniem i dobrymi praktykami, co prowadzi do zwiększania świadomości uczestników procesu i poszerzania perspektywy osobistej i zawodowej. Wspiera to w rozwiązywaniu trudności emocjonalnych i merytorycznych związanych z wykonywanymi zadaniami.
Korzyści z uczestniczenia w procesie
o Rozwój kompetencji uczestników (empatyczny i skuteczny lider, zaangażowana i zmotywowana kadra)
o Poszerzanie świadomości uczestników, wyjście poza schematy i paradygmat zespołowy
o Odnalezienie i uruchomienie zasobów oraz poczucia wpływu i poczucia sensu u pracowników
o Wzmacnianie bezpieczeństwa i poczucia wspólnoty zespołowej
o Poprawa jakości i efektywności pracy
o Usprawnienie komunikacji w instytucji czy zespole
o Usprawnienie i wdrażanie nowych rozwiązań
o Zaproszenie do refleksji nad własną praktyką zawodową
o Wsparcie empatyczne w emocjonalnym przeżywaniu trudności
o Grupowa analiza problemów i praktyka świętowania sukcesów
o Praca na konkretnych przypadkach związanych z bezpośrednią pracą z uczestnikiem
o Refleksja nad praktyką zawodową i udoskonalenie jej
o Poszerzenie wiedzy i umiejętności na temat empatycznej komunikacji i budowania relacji kierownik-pracownik, pracownik-pracownik, pracownik-uczestnik
Proces ma obudzić nowe potencjały kadry oraz pokazać szerszą perspektywę patrzenia na siebie jako lidera zmian i najlepszego ambasadora WTZ. Cykl spotkań zachęca do patrzenia na pracę terapeutyczną jako spójną, świadomą i różnorodną pracą wspierającą proces rozwoju uczestnika. Proces superwizyjny prowadzony jest przez trenera, mentora/kierownika WTZ, który empatycznie towarzyszy, wspiera, dzieli się doświadczeniem i wiedzą oraz pomaga wytyczyć i wdrożyć zaplanowane cele.
Całościowy proces prowadzi ostatecznie do zwiększenia jakości pracy kadry WTZ dążącej do:
o samostanowienia uczestników warsztatu,
o włączania ich w życie placówki,
o świadomej rehabilitacji społecznej,
o efektywnej aktywizacji zawodowej, która jest zarówno drogą, jak i celem.
Podstawowa opcja szkoleniowa – 4 dni (32 h w placówce) + konsultacje online z kierownikiem przed i po procesie (od 4 do 6 h)
Rozszerzona opcja szkoleniowa – 6 dni (48 h w placówce) + konsultacje online z kierownikiem przed i po procesie (od 6 do 8 h)
Program szkolenia
Dzień 1.
Rozmowa z kierownikiem (1 h) – podsumowanie wypracowanych celów i potrzeb podczas konsultacji.
Krąg otwarcia (1 h) – praca z zespołem. Zbudowanie poczucie bezpieczeństwa, praca na mocnych stronach zespołu.
Diagnoza grupowa (3,5 h) – zbadanie, w jakiej kondycji jest zespół, jakie ma oczekiwania, obawy, potrzeby i trudności w pracy indywidualnej oraz zespołowej, zbudowanie bazy trudnych przypadków, podzielenie się przez zespół doświadczeniami, refleksami i wyzwaniami. Wyznaczenie celów warsztatowych.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – podsumowanie.
Dzień 2.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie, zbadanie poziomu gotowości na wymianę mentorską.
Praktyczne interakcje w WTZ (4h) – współbycie trenera w życiu warsztatowym np. podczas zajęć, rozmów z uczestnikami.
Krąg zamknięcia (1,5 h)– bezpieczna przestrzeń na podsumowanie, empatyczny feedback od trenera, plan wdrożenia.
Dzień 3.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie, zbadanie poziomu gotowości na ewentualne zmiany.
Warsztatownia (4 h) – praca grupowa poszerzająca wiedzę i umiejętności pracowników. Omówienie konkretnych zachowań i sytuacji.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – bezpieczna przestrzeń na podsumowanie, empatyczny feedback od trenera, plan wdrożenia.
Dzień 4.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie i plan wdrożenia.
Warsztatownia (4 h) – praca grupowa poszerzająca wiedzę i umiejętności pracowników. Przygotowanie bazy pomysłów i sposobów ich realizacji do ewentualnego wdrożenia.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – podsumowanie procesu, wzmocnienie, ugruntowanie.
Fakultatywnie: możliwość wykupienia konsultacji mentoringowych monitorujących i wspierających proces wdrożenia zmian.
Czas: 4 dni (32 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak
Kogo możesz spotkać?
AGNIESZKA JAKSA