Warsztatownia z wizją – czyli proces szkoleniowo– rozwojowy dla kierownika i pracowników WTZ

Opis szkolenia

To 4-dniowy proces, który jest zespołowym doświadczeniem dążącym do autorefleksji indywidualnej i grupowej. Jest narzędziem wsparcia, rozwoju, doskonalenia kompetencji i poszukiwaniem nieszablonowego rozwiązywania problemów zawodowych. Pomaga osiągać lepsze efekty pracy i realnie spojrzeć na działania. Spotkania ukierunkowane są na praktykę. Trener poprzez dialog, obustronne doświadczenia i niekonwencjonalne sposoby pracy, pozwala na rozwojowy ogląd konkretnych sytuacji i wspólne z nim szukanie rozwiązań. Mentor dzieli się wiedzą, doświadczeniem i dobrymi praktykami, co prowadzi do zwiększania świadomości uczestników procesu i poszerzania perspektywy osobistej i zawodowej. Wspiera to w rozwiązywaniu trudności emocjonalnych i merytorycznych związanych z wykonywanymi zadaniami.

Korzyści z uczestniczenia w procesie

o Rozwój kompetencji uczestników (empatyczny i skuteczny lider, zaangażowana i zmotywowana kadra)
o Poszerzanie świadomości uczestników, wyjście poza schematy i paradygmat zespołowy
o Odnalezienie i uruchomienie zasobów oraz poczucia wpływu i poczucia sensu u pracowników
o Wzmacnianie bezpieczeństwa i poczucia wspólnoty zespołowej
o Poprawa jakości i efektywności pracy
o Usprawnienie komunikacji w instytucji czy zespole
o Usprawnienie i wdrażanie nowych rozwiązań
o Zaproszenie do refleksji nad własną praktyką zawodową
o Wsparcie empatyczne w emocjonalnym przeżywaniu trudności
o Grupowa analiza problemów i praktyka świętowania sukcesów
o Praca na konkretnych przypadkach związanych z bezpośrednią pracą z uczestnikiem
o Refleksja nad praktyką zawodową i udoskonalenie jej
o Poszerzenie wiedzy i umiejętności na temat empatycznej komunikacji i budowania relacji kierownik-pracownik, pracownik-pracownik, pracownik-uczestnik

Proces ma obudzić nowe potencjały kadry oraz pokazać szerszą perspektywę patrzenia na siebie jako lidera zmian i najlepszego ambasadora WTZ. Cykl spotkań zachęca do patrzenia na pracę terapeutyczną jako spójną, świadomą i różnorodną pracą wspierającą proces rozwoju uczestnika. Proces superwizyjny prowadzony jest przez trenera, mentora/kierownika WTZ, który empatycznie towarzyszy, wspiera, dzieli się doświadczeniem i wiedzą oraz pomaga wytyczyć i wdrożyć zaplanowane cele.

Całościowy proces prowadzi ostatecznie do zwiększenia jakości pracy kadry WTZ dążącej do:
o samostanowienia uczestników warsztatu,
o włączania ich w życie placówki,
o świadomej rehabilitacji społecznej,
o efektywnej aktywizacji zawodowej, która jest zarówno drogą, jak i celem.

 

Podstawowa opcja szkoleniowa – 4 dni (32 h w placówce) + konsultacje online z kierownikiem przed i po procesie (od 4 do 6 h)

 

Rozszerzona opcja szkoleniowa – 6 dni (48 h w placówce) + konsultacje online z kierownikiem przed i po procesie (od 6 do 8 h)


Program szkolenia

 Dzień 1.
Rozmowa z kierownikiem (1 h) – podsumowanie wypracowanych celów i potrzeb podczas konsultacji.
Krąg otwarcia (1 h) – praca z zespołem. Zbudowanie poczucie bezpieczeństwa, praca na mocnych stronach zespołu.
Diagnoza grupowa (3,5 h) – zbadanie, w jakiej kondycji jest zespół, jakie ma oczekiwania, obawy, potrzeby i trudności w pracy indywidualnej oraz zespołowej, zbudowanie bazy trudnych przypadków, podzielenie się przez zespół doświadczeniami, refleksami i wyzwaniami. Wyznaczenie celów warsztatowych.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – podsumowanie.

 

Dzień 2.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie, zbadanie poziomu gotowości na wymianę mentorską.
Praktyczne interakcje w WTZ (4h) – współbycie trenera w życiu warsztatowym np. podczas zajęć, rozmów z uczestnikami.
Krąg zamknięcia (1,5 h)– bezpieczna przestrzeń na podsumowanie, empatyczny feedback od trenera, plan wdrożenia.

 

Dzień 3.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie, zbadanie poziomu gotowości na ewentualne zmiany.
Warsztatownia (4 h) – praca grupowa poszerzająca wiedzę i umiejętności pracowników. Omówienie konkretnych zachowań i sytuacji.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – bezpieczna przestrzeń na podsumowanie, empatyczny feedback od trenera, plan wdrożenia.

 

Dzień 4.
Rozmowa mentoringowa z kierownikiem (1 h) – wsparcie menadżerskie.
Krąg otwarcia (1 h) – podsumowanie, umocnienie i plan wdrożenia.
Warsztatownia (4 h) – praca grupowa poszerzająca wiedzę i umiejętności pracowników. Przygotowanie bazy pomysłów i sposobów ich realizacji do ewentualnego wdrożenia.
Krąg zamknięcia (1,5 h) – podsumowanie procesu, wzmocnienie, ugruntowanie.

 

Fakultatywnie: możliwość wykupienia konsultacji mentoringowych monitorujących i wspierających proces wdrożenia zmian.

 

Czas: 4 dni (32 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


Kogo możesz spotkać?


AGNIESZKA JAKSA

 Pedagog, socjoterapeutka, mentorka, społecznik, mediatorka porozumieniowa NVC, facylitatorka. Założycielka, prezeska i koordynatorka Grupy Wolontarystycznej ”AGRAFKA” w Pabianicach, zastępca przewodniczącej Forum Organizacji i Inicjatyw Pozarządowych. Koordynatorka Pabianickiej Sieci Wolontariatu w Pabianicach, członek Rady Łódzkiego Forum WTZ oraz Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej w Województwie Łódzkim. Zawodowo kierownik Warsztatu Terapii Zajęciowej Miejskiego Centrum Pomocy Społecznej w Pabianicach. Od 18 lat związana z wolontariatem i pracą społeczną oraz ich wpływem na życiodajną motywację wewnętrzną człowieka. Razem z Agrafkami spina i łączy serca, ludzi oraz inicjatywy społeczne na wielu płaszczyznach. Szkoli i dzieli się wiedzą dotyczącą procesów grupowych, komunikacji empatycznej, motywacji i rozbudzania potencjału ludzkiego. Inicjatorka wielu projektów budujących nowe mosty między osobami z niepełnosprawnością a społecznością lokalną. Poprzez szereg inicjatyw tworzy na nowo wizerunek osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie. Miłość! Człowiek! I Pasja! To wartości, wokół których buduje przestrzeń społeczną ukierunkowaną na świadomy proces rozwoju i budowania dobrostanu.
Do góry