Współpraca z rodzicami-opiekunami uczestnika WTZ

Opis szkolenia

Szkolenie będzie prowadzone w formule warsztatowo–dyskusyjnej z elementami wykładu. Kadra warsztatu w sposób wielowymiarowy spojrzy na aspekt budowania partnerskich relacji z rodzinami uczestników warsztatu. Omówione w praktyce zostaną różne formy komunikacji oraz narzędzia pozwalające usprawnić wzajemną komunikację. W formie wykładowo-warsztatowej omówione zostaną przypadki komunikacji
i współpracy z tzw. „trudnym rodzicem” oraz ścieżki budowania relacji z takimi rodzicami. Istotnym elementem szkolenia będzie przedstawienie i szczegółowe omówienie modelu pracy warsztatu w oparciu o system włączający rodziców i opiekunów. Uczestnicy szkolenia otrzymają wiedzę praktyczną
oraz narzędzia do codziennej współpracy z rodzicem, które usprawnią wzajemną komunikację. Pozwolą radzić sobie z bieżącymi trudnościami w zakresie wzajemnej współpracy. Realnie ułatwią codzienną pracę terapeutów i pozwolą na wzmocnienie efektów zajęć realizowanych z uczestnikami.


Program szkolenia

Dzień 1.

I blok – Sytuacja społeczna rodzin uczestnika:
1. Wprowadzenie w tematykę.
2. Niepełnosprawność a kontekst rodzinny.
3. Charakterystyka rodzin uczestników WTZ.
4. Czynniki wpływające na funkcjonowanie uczestnika w środowisku społecznym.
5. Aby zrozumieć, trzeba lepiej poznać – warsztat.

II blok – Podstawy dobrej współpracy:
1. Trudności komunikacyjne.
2. Postrzeganie specjalistów a postrzeganie środowiska.
3. Wiarygodna komunikacja z otoczeniem uczestnika.
4. Narzędzia komunikacyjne – dostosowywanie do potrzeb i możliwości.
5. Metoda kontraktu szansą i możliwością dobrej współpracy.
6. Studium przypadku dobrej współpracy – tworzenie kontraktu – warsztat.

 

Dzień 2.

I blok – Brak współpracy – przyczyny i możliwości:
1. Rodzaje współpracy.
2. Tworzenie relacji podstawą tworzenia dobrej ścieżki i warunków dla uczestnika.
3. Praca na zasobach – ich odkrywanie i umiejętne nimi gospodarowanie.
4. Odkrywanie możliwości płynących z nawiązanych relacji.
5. Relacja z rodzicem niewspółpracującym – warsztat.

II blok – Możliwości wsparcia rodziców uczestników WTZ:
1. Planowanie współpracy w kontekście wsparcia rodzica – odkrywanie potrzeb.
2. Poradnictwo w zakresie instytucjonalnym.
3. Aspekty prawne współpracy z rodzicami.
4. Warsztat komunikacyjny oraz czas na pytania i odpowiedzi.

Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


Kogo możesz spotkać?


MAŁGORZATA LIPIŃSKA

Małgorzata Lipińska-Dawid – z wykształcenia i zamiłowania – psycholog. Ukończyła Stosowaną Psychologię Społeczną na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Absolwentka podyplomowych studiów Job-coaching: doradztwo zawodowe i edukacyjne, coaching kariery oraz psychotraumatologii. Uzyskała certyfikat ASTH i VCC w zakresie coachingu. Ciekawość drugiego człowieka towarzyszyła jej od zawsze. Doceniana za wrodzoną empatię, autentyczność i szukanie rozwiązań. Wierzy, że możemy znacznie więcej niż nam się wydaje, stąd pomaga w odkryciu swojego potencjału zarówno na sesjach indywidualnych, jak i na sali szkoleniowej, a w drugim człowieku dostrzega niepowtarzalność i wyjątkowość. Ma ponad 6-letnie doświadczenie z zakresu aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych jako doradca zawodowy, pośrednik pracy i coach. Przeprowadziła ponad 500 h szkoleń w tym zakresie. Specjalizuje się szczególnie w temacie szeroko pojętej komunikacji, budowaniu dobrych relacji i odkrywaniu własnego potencjału, a także profilaktyki wypalenia zawodowego czy budowaniu granic. Jako psycholog i psychotraumatolog wspiera osoby w trudnościach życiowych i prowadzi również od ponad 6 lat indywidualne sesje wsparcia psychologicznego we współpracy zarówno z sektorem publicznym. jak również organizacjami samorządowymi. Z Instytutem Aktywności Zawodowej współpracuje od 2022 roku. Prywatnie kociara, miłośniczka podróży, ciepłej kawy i koloru różowego.
Do góry