Wypalenie zawodowe – diagnoza i przeciwdziałanie

Opis szkolenia

Szkolenie poświęcone jest tematyce wypalenia zawodowego oraz sposobom dbania o dobrostan psychiczny w pracy. Uczestnicy poznają mechanizmy powstawania wypalenia, jego fazy i sygnały ostrzegawcze, a także wpływ przewlekłego stresu na zdrowie psychiczne i fizyczne. Szkolenie ma charakter praktyczny i wspiera rozwój kompetencji służących zachowaniu równowagi i energii w życiu zawodowym.


Program szkolenia

Dzień 1.

I blok
1. Czym jest wypalenie zawodowe?
2. Skąd bierze się wypalenie zawodowe i dokąd zmierza?
3. 7 sygnałów i faz wypalenia zawodowego.
4. Jak stres wpływa na nasze samopoczucie i jak ma się do wypalenia zawodowego?
5. Autodiagnoza poziomu stresu.
6. Warsztat – mini prezentacja, filmik i dyskusja.

II blok
1. Czym są indywidualne sygnały ostrzegawcze wypalenia zawodowego?
2. Autodiagnoza wypalenia zawodowego – test i omówienie indywidualnych wyników.
3. Warsztat – praca w grupach, ćwiczenia indywidualne.

 

Dzień 2.

I blok
1. Ciało jako posłaniec z informacjami. Kiedy i co do nas mówi oraz jak je rozumieć?
2. Autorefleksja, ćwiczenia indywidualne, dyskusja, mini prezentacja i ćwiczenia w parach.
3. Mindfulness jako narzędzie wspierające budowanie dobrostanu.
4. Ćwiczenia oddechowe i wyciszające.

II blok
1. Moje granice – ważne pytania: gdzie, kiedy, ile, jak i z kim (itp.)?
2. Dobra komunikacja, czyli porozumienie bez przemocy wsparciem dla ciebie i innych.
3. Energia i sens – sens budzący energię, energia znajdująca sens.
4. Job crafting, czyli szycie pracy na własną miarę. Metoda pozwalająca zwiększać dobrostan pracownika.
5. Warsztat – mini prezentacja, dyskusja, ćwiczenie w grupach.

 

Czas: 2 dni (16 godzin)
Miejsce: do ustalenia
Certyfikat: Tak


Kogo możesz spotkać?

 

Osoba z krótkimi, różowo-fioletowymi włosami i okularami, ubrana na czarno, uśmiechnięta.MAŁGORZATA LIPIŃSKA

Małgorzata Lipińska-Dawid – z wykształcenia i zamiłowania – psycholog. Ukończyła Stosowaną Psychologię Społeczną na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Absolwentka podyplomowych studiów Job-coaching: doradztwo zawodowe i edukacyjne, coaching kariery oraz psychotraumatologii. Uzyskała certyfikat ASTH i VCC w zakresie coachingu. Ciekawość drugiego człowieka towarzyszyła jej od zawsze. Doceniana za wrodzoną empatię, autentyczność i szukanie rozwiązań. Wierzy, że możemy znacznie więcej niż nam się wydaje, stąd pomaga w odkryciu swojego potencjału zarówno na sesjach indywidualnych, jak i na sali szkoleniowej, a w drugim człowieku dostrzega niepowtarzalność i wyjątkowość. Ma ponad 6-letnie doświadczenie z zakresu aktywizacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych jako doradca zawodowy, pośrednik pracy i coach. Przeprowadziła ponad 500 h szkoleń w tym zakresie. Specjalizuje się szczególnie w temacie szeroko pojętej komunikacji, budowaniu dobrych relacji i odkrywaniu własnego potencjału, a także profilaktyki wypalenia zawodowego czy budowaniu granic. Jako psycholog i psychotraumatolog wspiera osoby w trudnościach życiowych i prowadzi również od ponad 6 lat indywidualne sesje wsparcia psychologicznego we współpracy zarówno z sektorem publicznym. jak również organizacjami samorządowymi. Z Instytutem Aktywności Zawodowej współpracuje od 2022 roku. Prywatnie kociara, miłośniczka podróży, ciepłej kawy i koloru różowego.

Zdjęcie przedstawia uśmiechniętą blondwłosą kobietę we wzorzystej koszuli.
JOANNA DOLIŃSKA

 Język i komunikacja to moja pasja. Wierzę, że słowa mają wielką moc i wspieram rozwój kompetencji miękkich w twardym niekiedy świecie biznesu. Tworzę przestrzeń do odkrywania własnego stylu i potencjału. Zapraszam do wspólnego budowania dobrego biznesu opartego na autentyczności, empatii, dialogu, samoświadomości i pracy na zasobach.
Z wykształcenia jestem lingwistką, przez kilkanaście lat zawodowo związana byłam z marketingiem i światem mediów. Obecnie jako certyfikowana trenerka wspieram organizacje, managerów/ki i liderów/ki w rozwijaniu efektywnej komunikacji. Podczas warsztatów tworzę przestrzeń do nauki poprzez działanie i wymianę doświadczeń. Moich klientów wspieram w rozwoju w oparciu o ich mocne strony i budowanie uważnej relacji z samym/ą sobą oraz innymi. Do pracy trenerskiej wplatam wiedzę i know-how zdobyte w pracy menadżerskiej w największych światowych korporacjach, w Szkole Trenerów Grupy TROP, w czasie studiów z Porozumienia bez przemocy wg Marshalla Rosenberga (NVC), kursu Mindfulness (MBSR), a także podczas licznych programów rozwojowych, w których regularnie biorę udział

Kobieta z krótkimi włosami, ubrana w ciemną bluzkę z rękawem 3/4 i kolorową spódnicę z graficznymi postaciami, siedzi na drewnianym blacie w jasnym, nowoczesnym wnętrzu z roślinami w tle.
MARTA WIĘCH

Zawodowo jestem psychologiem, psychoterapeutą, trenerem i interwentem kryzysowym. Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, studia podyplomowe z Psychosomatyki i somatopsychologii, Szkołę Psychoterapii PoznawczoBehawioralnej SWPS oraz Szkołę Trenerów Grupy TROP. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. na stażu w Telefonie zaufania dla osób dorosłych w kryzysie 116 123, w Fundacji Avalon wspierającej osoby z niepełnosprawnościami, (współ)pracując w projektach aktywizacji zawodowej i społecznej dla osób z niepełnosprawnościami, w Przychodni Rehabilitacyjnej Polskiego Związku Niewidomych, na oddziałach psychiatrycznym Szpitala Bielańskiego w Warszawie oraz rehabilitacji psychiatrycznej Szpitala Nowowiejskiego w Warszawie. Każda z tych aktywności i możliwość bycia w różnych rolach, np. psychologa, diagnosty, obserwatora, koterapeuty, to dla mnie nauka bycia w „butach różnych osób”, różnych perspektyw, zaciekawiania się ludźmi na nowo. Prywatnie lubię m.in. czasami leniuchować, obserwować i słuchać, gotować kolorowo, koncerty na żywo, kino dokumentalne, komiksy, spacerować, ciszę; uczę się robienia kolaży cyfrowych. Do zobaczenia!
Do góry